Bezpečný proces prodeje

Ze zkušenosti s prodávajícími a se zájemci víme, že základním požadavkem na podej nemovitosti jsou dvě věci – prodat co nejvýhodněji (a pokud možno rychle) a bezpečně (tedy mít jistotu, že vše proběhlo, jak mělo a v budoucnu se neobjeví problémy). Samozřejmě, jsou i další požadavky, např. nemohu se o prodej starat a tak hledám někoho, kdo vše zařídí za mě. Ale první dva důvody jsou z našeho pohledu nejdůležitější. Sami je nazýváme 2J – dvě jistoty:

  • prodat co nejvýhodněji
  • prodat bezpečně

Dvě jistoty, které jako Vám profesionálové umíme a musíme dát. Není nic důležitějšího, než po celé transakci v klidu spát, s klidným svědomím, že jsem pro prodej udělal maximum a výhodně prodal. A nemuset se v myšlenkách vracet k tom, zda neexistoval někdo, kdo by koupil výhodněji. A navíc být v klidu, že vše proběhlo jak mělo. Zdá se Vám to málo? Málo na to, aby se člověk místo do minulosti díval do budoucnosti? A užíval si novou nemovitost a novou fázi života a to co bylo, s klidem hodil za hlavu?

V tomto blogu se chceme věnovat tomu druhému Jprodat bezpečně. Prodat výhodně jsme popsali v minulém blogu, nyní se pojďme podívat na tuto z našeho pohledu druhou zásadní jistotu, a to aby celý proces byl bezpečný. Některé věci se samozřejmě prolínají.

Vycházíme tedy již z předpokladu, že máme zájemce, který chce koupit prodávanou nemovitost. Čeká nás smluvní dokumentace – smlouvy rezervační, budoucí kupní, kupní, zástavní, o úschově.

Když se zájemce rozhodně přistoupit na podmínky koupě, uzavírá se rezervační smlouva. V našem případě je vytvořena stejným právníkem, který následně uzavírá veškeré smluvní dokumenty. Už do rezervační smlouvy je nutné dát veškeré zásadní informace týkající se koupě (kdy, jak, co zůstane apod.), aby následně nedocházelo k nedorozumění.

Samozřejmě chceme, aby po rezervační smlouvě byly uzavřeny smlouvy kupní. K tomu potřebujeme vědět, že např. předběžně přislíbená hypotéka kupujícímu bude nakonec přiklepnuta a nedojde k situaci, že kupující nemůže nemovitost koupit. K tomu nám pomáhají naši hypoteční poradci. Buď přímo hypotéku dojednají nebo ověří, že banka ji kupujícímu opravdu dá.

Nakonec se tedy uzavírá to nejdůležitější – kupní smlouvy. Vše nám připravuje zkušený a prověřený právník, který nejen že rozumí právu vč. práva stavebního, ale zároveň umí i komunikovat s lidmi. Což je pro nás velmi důležité.

Po celou dobu procesu neustále kontrolujeme, zda platí vše, co bylo dohodnuto, a to už procesně nebo na katastru a s nemovitostí. Po úspěšném zapsání nemovitosti na katastru na nového vlastníka dochází k předání nemovitosti. Tady je důležité mít dohodu z doby prodeje, co kde a jak má zůstat. Při předání nesmí dojít k nedorozumění, a je na nás jako profesionálech, aby k nim opravdu nedocházelo.

Po předání nemovitosti existuje ještě jedna pupeční šňůra, kterou za Vás odstraníme. A to převody energií na nového vlastníka. A pak už je opravdu vše úspěšně za námi. Aby vše bylo správně, už z přípravy nemovitosti bylo nutno zajistit spoustu podkladů: právní a technické, informační, o domě a okolí, o sítích a energiích. Zároveň bylo nutné férově jednat se zájemcem a o všem podstatném pro obchodní transakci ho informovat.

Na celý proces od začátku do konce máme zpracovaný harmonogram. Proč? Prostě abychom na nic nezapomněli. Zároveň nám to umožňuje zodpovědně sladit i provázané transakce. To je tehdy, když nový kupující musí nejdříve prodat svoji nemovitost. Pokud je prostor a čas, po dohodě s prodávajícím lze takovouto transakci provést, tzn. do prvního prodeje vložit ještě prodej druhý.

Rádi se s Vámi potkáme a povíme více. Vždy je to o konkrétním prodeji.

 

S pozdravem

Petr Andrejši & Irena Žáčková

2018-09-10T20:32:11+00:00 10.Zář, 2018|